poniedziałek, 5 września 2011

Tajwańska panna młoda

Dzisiaj na tapetę chciałem wrzucić jeden z ciekawszych moim zdaniem budynków w Kaohsiung - najstarszy na Tajwanie kościół katolicki czyli Holy Rosary Cathedral (Katedrę Różańca Świętego).


Jedna z najpopularniejszych atrakcji turystycznych w Kaohsiung, robi wrażenie i ciekawie odróżnia się od zabudowań całej dzielnicy (położona tuż nad rzeką, piechotą to ode mnie jakieś 50 minut. Jest też siedzibą Arcybiskupa Tajwanu. Jej początki sięgają 1860 roku, a przebudowie która nadał jej dzisiejszy gotycko-romański wygląd została poddana w roku 1928. Słyszałem, że jest znana w całym mieście z obchodów Bożego Narodzenia. Na początku jednak istniała tu zbudowana w 1859 roku przez dwóch portugalskich misjonarzy kaplica ze słomy i błota, w miejsce której postawiono kościół, który następnie zyskał protektorat chińskiego cesarza. Dziś prezentuje się bardzo okazale :)





Akurat gdy tamtędy przechodziłem, jakaś para robiła sobie sesję fotograficzną do ślubu. Udało mi się złapać pannę młodą na zdjęciu... no cóż - jest typowo tajwańska ;) Pozdrowienia!

4 komentarze:

  1. No nie żebym narzekał, ale gdzie jest galeria ze zdjęciami, coś ich mało i zamiast spędzać na blogu pół godziny to spędzam trzy minuty :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Budynek wygląda naprawdę okazale, ale gdybyś jeszcze raz koło niego przechodził z aparatem to bardzo chętnie bym zobaczył jakieś zdjęcie w krajobrazie miejskim, może gdzieś z dalszej odległości na ulicy. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. w pełni zgadzam się z Maciejem ;-P

    OdpowiedzUsuń
  4. Michał okis, jak będę obok to cyknę fotkę i tutaj dorzucę :) Maciej, Anita powoli, powoli, mam cały rok jeszcze... ;)

    OdpowiedzUsuń